360 – ett nytt sätt att mäta kampanjer

Bonnier News lanserar en ny metod för att mäta kampanjers genomslagskraft, skriver Resumé som har tagit del av pressmeddelandet.

News 360-tracking ger en bild av vad en kampanj tillför utifrån tre parametrar: kännedom om varumärket, preferens om företaget samt köpintentioner avseende produkten. Resultatet visar hur dessa värden skiljer sig åt mellan dem som har exponerats för annonserna i en kampanj och dem som inte har det. I analysen av de första kampanjerna ses en tydlig resultatökning på dessa tre parametrar. Det har då handlat om kampanjer som lagt till mobilen i mediemixen.

Utvalda kunder hos Dagens Nyheter, Dagens industri, Expressen och Sydsvenska Dagbladet/HD kommer att erbjudas kampanjmätningar.

Läs mer om marknadens hetaste mätprodukt på Resumé:
http://www.resume.se/nyheter/reklam/2015/04/09/bonnier-news-lanserar-nytt-satt-att-mata-kampanjer/