Ridderheims skojar med näringslivet och gör Sverige lite godare

Att sticka ut med annonser i dagens mediebrus blir allt svårare, men om man vågar bryta de oskrivna reglerna om vad och hur man skall kommunicera kan man få stor effekt.

”Målet med kampanjen var att lyfta varumärkeskännedomen. Vi ville göra detta med glimten i ögat, på ett sätt som väcker uppmärksamhet och som känns aktuellt”, säger Sara Johansson product manager på Ridderhiems, Atria Deli.

”Under kampanjen ville vi satsa mycket på det digitala men backade också upp med print och i det här fallet Di för att få en bra mix.”

Kampanjen byggde på att man skulle göra Sverige lite godare genom att välja Ridderheims. Färgglada budskap som "Dags att uppmärksamma vitlöksklyftorna i samhället" på Di:s siffertunga börssidor satt med all sannolikhet ännu bättre under upptakten till riksdagsvalet.

”Valet av Di byggde på att vi känner att det matchar delar av vår målgrupp. Det är människor i farten, karriärsdrivna som har svårt att få tiden att räcka till.”

”Vi gillar formatet med börspluggarna och kände att passade klockrent med vår kampanj. Här hade vi möjlighet att göra något kul och låta kontrasterna tala. En något tung sida som lättas upp av en fyndighet som i allra högsta grad känns aktuell både i tid men också i målgruppens intresse.”

”Vår byrå Mockup är de som står bakom alla fyndiga budskap som aldrig tycktes ta slut. Resultatet har vi inte hunnit utvärdera ännu men det vi sett hittills har varit över förväntan.” 

Loading

Några av annonserna i Ridderheims kampanj.